rico

Alla inlägg under juli 2013

Av Fredrika - 29 juli 2013 22:59

Emma sa till mig att släppa lite ilska på bloggen så jag får nog ta och göra det.


Har precis sett filmen Agora (vilket jag tycker varenda kotte ska se)

Den handlar om kvinnan Hypatia som ca 370-415 e.kr och som anses vara en av historiens första kvinnor inom matematiken, filosofin och anses av vissa vara den som uppfann astrolabiet. 

För er som inte vet vad astrolabiet är, så är det ett astronomiskt instrument som förr användes för att bestämma himlakroppars lägen och ur dessa beräkna tiden på dygnet.

En jävligt smart kvinna alltså för hennes tid hon levde i. Fy skam att en kvinna fick tala och vara smart!


Så istället för att beundra hennes smarthet så väljer den kristna befolkningen att "Nej hon ska vi nog mörda. För hon tror inte på någon Gud och hon pratar på att jorden inte står i centrum."

Så hon mördades under fruktansvärd tortyr år 415 under ett upplopp som leddes av patriarken Kyrillos (som senare blev katolskt helgon.. VILKET SKÄMT!) som inte gillade att lärda kristna biskopar lyssnade på en icke kristen kvinna (smart hon) och därför hetsade upp munkarnas hat. Dom här så kallade kristna vackra munkar tog sig alltså friheten att stoppa hennes vagn, DRA ut henne från vagnen. Drog med henne till deras förbannade kyrka. I kyrkan drog de av henne kläderna och sedan FLÅDDES hon LEVANDE med bitar av tegel. Därefter styckade dom hennes kropp och släpade hennes kvarlevor genom staden och till sist brände henne på bål.


Låt det där sjunka in lite...


Innan detta hade också de kristna redan invaderat staden Alexandria och förstört biblioteket som fanns där. 

Bara för att de gick emot vad DOM trodde på.


Jag kan nog inte riktigt i ord förklara hur förbannad religioner gör mig. Det är ren idioti!

Kan förstå att folk vill tro på något... Men inte fan ska alternativen vara, antingen så tycker du som mig, eller så dör du.. ?
Visst det är inte så i Sverige men det är många länder som fortfarande lever så,. 

Fy fan!

Kvinnor får inte göra ditt och datt. Kvinnor får inte tycka ditt och datt.

Lever vi på 2013 eller inte!!?


Kan väl läggas till att en MAN kom inte på det Hypatia kom på förän 1200 ÅR SENARE!


ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JAG BLIR SÅ UPPRÖRD!


Ni får tycka vad fan ni vill men jag kände att jag ville utnyttja min rätt att säga vad jag tycker och håller ni inte med... Nej men skit i det då och tyck vad du vill! Men tvinga inte mig att tycka som du gör!



Av Fredrika - 29 juli 2013 17:44

Då har man nu flyttat till Karlstad och bor ihop med super pinglan Emma!

Känns på ett sätt jätte konstigt eftersom jag aldrig mer någonsin kommer åka tillbaka hem till Strandvägen i Åmotfors som man ändå växt upp i dom senaste 16 åren. Resten av familjen är ju också Karlstad bor nu. Lillasyrran blir till och med dalmås om bara någon vecka!

Men samtidigt känns det jävligt gött!

Jag bor med en underbar vän i Karlstad, jag har kommit in på universitetet här och jag tror verkligen att jag kommer trivas. Har ju den största delen av min vänskapskrets här nu och dom vänner man har kvar i åmotfors åker man ju självklart och hälsar på och dom får komma hit och hälsa på.

Så jag tror det här kommer bli awesome!

Tycker det är jätte gött att ha allt väldigt nära! Vill jag shoppa är det bara att ta en buss som tar ca 15 min, samma om jag ska åka till vänner här nu så behöver jag inte FÖRST ta ett tåg på en timme och sen en BUSS på ca 40 min för att ta mig till dom. Och det har helt plötsligt blivit billigare att träffa dom på den biten. 

Sen är det bättre förbindelser och billigare att åka till Stockholm ifrån Karlstad.. hihihi...


Har nu bara 5 arbetsdagar kvar på jysk också sen ser jag fram emot en lång och skön "semester" innan skolan börjar!


Fan va livet är bra nu! 

Sjung Hallelujha från bergen!


 


Av Fredrika - 2 juli 2013 18:10

Nytt ämne!
Falska lögnaktiga människor!
Har lite kärlek för det ämnet just för att alla pratar om det men är inte bättre själva.
Det värsta en vän kan göra är att ljuga enligt mig.
Vita lögner skiter väl jag fullständigt i men riktiga lögner. När du säger en sak men gör något annat.
När du rent utsagt ljuger över något. Vad är problemet, kan du inte stå för det eller?
Kan du inte stå för det så förstår jag inte varför du gjorde det eller sa det. Säg sanningen eller håll käften!
Tycker du inte som andra så antingen säger du vad DU tycker eller inget alls.
För det blir ju jävligt jobbigt om nån konfronterar dig va?

Sluta och ljug för fan.
Falskt som fan!
Uuuuuuuuh

Ovido - Quiz & Flashcards