rico

Alla inlägg under december 2012

Av Fredrika - 31 december 2012 15:37

Har spenderat dom senaste dagarna i Karlstad med fin fina vänner! Har också blivit helt förälskad i Happy Feet filmerna! 

Har shoppat lite nytt till mig själv dessa dagar också , lite gött med något nytt.

Idag inviger vi det nya året då allihop. Vissa har haft ett bra 2012, vissa har inte haft det. en det bästa man ska göra på ny år är att tänka på allt roligt man kommer se till att göra nu i nästa år. 

Själv tänker jag se till att detta år blir allt jag vill att det ska vara. Jag satsar på att känna mig lycklig, tillfreds med mig själv och mitt stora mål är att göra allt det jag vill göra. Inget ska dra mig tillbaka!

T ex, försök att hindra mig från att se Rammstein till sommaren! KOMMER ATT BLI AWESOME!

Detta år ska jag också söka in på högskolan i Dalarna så håll era tummar! Ska söka andra skolor också men vill helst in där!

Då kanske det blir en flytt dit också? Vem vet? Vi får se vad året har att erbjuda.

Tiden väntar inte för någon.

Skrik ut ikväll för allt du orkar och lova dig själv att du ska göra allt för dig själv för att få ett bra år! 

Tänk på alla du älskar och folk du kanske kommer älska. Tänk på alla som inte är med dig på denna dag. 

Detta år som kommer vill jag inte ångra något.


Ha ett bra ny år så hörs vi säkert snart!


Av Fredrika - 26 december 2012 19:11

Idag har man fotograferat lite med Evelina och jag kan nu tala av egna erfarenheter att det gör as ont i fötterna att gå i snö! Fy F*n va ont det gjorde! Men, det blev fina bilder om jag får säga det själv!

Nu väntas det på Bonde Söker Fru julspecial! 

Pratat på att åka på bio också någon dag nu i veckan, älskar att gå på bio! Värsta mys faktor!

Är lite roligt att se på alla dessa bönder som hittar kärleken på riktigt liksom. I förra avsnittet var det en som fria i programmet och dessa hittade varandra innan programmet börja eftersom dom båda sökte till programmet båda två. 

Gulligull!

Taggar inför ny år så jag tror jag dör också!

Och lite konstigt faktiskt men jag taggar/längtar tills midsommar också!

Självklart gick vårt kylskåp sönder igår också så det blev bara att ställa maten ute på altenen men som tur är så är det ju mellandags rea nu så det blev iväg och köpa ett nytt kylskåp idag :)

Haha tur att det är kallt ute!


 

Jag orkar inte vara seriös för länge...


   

Av Fredrika - 25 december 2012 21:21

Ligger i sängen och kollar sex and the city. Dom är så roliga! Sitter och planerar hemlisar lite i smyg också! Mohahaha


I denna serie tar dom faktiskt upp saker som vi tjejer också tänker på. Kolla bara så får ni se! Som det avsnitt jag kollar på nu t ex; Paniken över att vara singel.

Känner jätte många tjejer som bara är i 18-20 års åldern som har nästan till panik över att dom "fortfarande" är singlar?  Vi är ju bara barnen! Jag skulle verkligen förstå det om vi vore bort mot 30 och fortfarande inte sett röken av något lovande. Men en sak är iaf väldigt sant, om du sitter hemma på röven så kan jag ju lova att det inte kommer dyka upp något/någon! Men det kommer hända, om du vill! Jag tror på att om du verkligen vill, så kommer det att hända. Men kanske inte just denna minuten, men kanske lite senare! Är du öppen för det så tror jag verkligen inte att det kommer hända dig. 

Men så klart att du får kämpa lite för det, inget i livet kommer gratis. 

Sluta aldrig kämpa för det du vill ha! 


Imöra blir det att vara med fina Evelina, det är ju bonde söker fru special också! :D 

Sen blir det tillbaka till jobbandet och till helgen träffar jag ÄNTLIGEN mina karlstad pinglor igen efter allt jul stök!

Kanske ska hitta något fint att ha på ny år också? ;p hmmm????


Lyssna på denna underbara människa så kommer era drömmar slå in ska ni se!


Av Fredrika - 24 december 2012 20:46

Idag har det varit julafton! En dag som jag har firat med mina nära och kära. Det har varit en dag med massa jul mat, jul hälsningar som fått mig att dra på smil banden lite extra, massa fina julklappar och fått spela tomte!

I paketen har jag hittat; en bärbar DATOR! En kalender, en voodoo docka (haha), pengar, en matlåde kasse, ett par awesome hörlurar och lite fint pyssel! Är as nöjd!

Hoppas alla ni andra också har haft en underbar jul!

Av Fredrika - 21 december 2012 22:29

Om jag va i din sitts. Hur många gånger har man sagt det? Eller; Om var i min sitts, vad skulle du göra?

Hur många gånger borde man fråga det? 

Har så många frågor i huvudet så jag får inte ens tag i någon så att jag kan förklara dom. Blir så mycket tankar ibland så att det blir bara en enda stor smet. Men sitter nu och pratar av mig lite flummigt nu på skype. 


Pappa är hemma nu också. (Y)


Nej ni får ursäkta, orkar ärligt talat inte skriva mer.. Får inte tag i  någon tanke att skriva så ha det gött så hörs vi när jag har något viktigare att skriva om. 


Avslutar med en väldigt fin text från en Slipknot låt;


Now I don't know what to do,
I don't know what to do

I won't let this build up inside of me

 

 

Av Fredrika - 19 december 2012 22:46

Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv...


Numera har alla människor en klocka, men ingen har tid. Byt ut den ena mot den andra, ge bort klockan och ta dig tid!

Av Fredrika - 18 december 2012 20:53


Tror ingen har missat de stora rubriker som varit idag om denna tjejen i Göteborg som lagt ut bilder och information om människor på Instagram. Och hon fick ju sota för det ganska rejält, och dom personerna som varit inblandade i detta. Ganska lågt att göra något sådant mot andra människor men ändå ganska illa också att det var SÅ många människor som gick på henne och dessa andra som varit inblandade. 

Finns några rätt i denna fråga kanske men VÄLDIGT mycket mer fel!

Kan inte förstå riktigt VARFÖR du vill sprida sådant om andra människor? Vad vinner du på det? Vart vill du komma med det? Detta för mig kommer vara den största gåtan av alla!

Men där ser man vad som kan hända när något går över styr. 

Internet är nog inte så bra jämt när det gäller det. Man kan alldeles för lätt få tag om information om andra mäniskor. Googla mitt namn bara för att se vad som egentligen kommer upp, det var ju bilder och sidor och det tycker jag personligen är väldigt creepy! Fann saker som är riktigt gammalt och som inte har ett dugg med den jag är idag att göra. (det var inget hemskt som jag fann, men liksom bilder på folk jag umgåtts med och sådant.)

Detta gäller ju oss alla. 

Allt som läggs upp på internet finns ju alltid kvar!

Får en att fundera en hel del på vad man vill lägga upp och sådant där. Så ett varningens finger kanske lite till alla, TÄNK DIG FÖR INNAN DU LÄGGER UPP NÅGOT PÅ INTERNET!


Och så klart på min lediga dag vaknar man med en så tjock hals så man inte kan få fram ord på morgonen, så nu har jag druckit så mycket te att jag är mätt bara på det! Så hoppas att detta går över eftersom man ska jobba som en galning nu dom närmsta dagarna!


Men ha det fett nice!


 

Av Fredrika - 16 december 2012 20:24

Har jobbat dom senaste dagarna men idag var min enda lediga dag fram till jul typ! Imöra blir det att jobba från 8 - 19 så nu jäklar blir det jul kaos i butiken ;)
Idag har jag varit på dop för den fina Erik Julius Börjesson! Det är nog den första bebis jag mött som är söt när han gråter!
Sen blev det iväg till mormor och morfar och följde sedan med mormor till kyrkan för en väldigt fin jul show. Det bästa va mannen som spelade några låtar på saxofon! Så himla vackert!

Ovido - Quiz & Flashcards