rico

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Fredrika - 10 december 2012 13:24

Då ligger man nu hemma i Värmland hos lilla Emma och Emelie! Har varit en bra helg med både rosor, nya skor och mycket skratt! Man ska spå sig själv har jag hört ?
Men nu är det tillbaka till verkligheten igen som gäller. Får se vad veckan har att erbjuda den här gången!

Men dagens ämne kan väl iaf få vara...
Andras åsikter!
Jag kan ju inte vara ensam om att prata med mina närmaste vänner om allt mellan himmel och jord? Och vad man än pratar om så har ju alla sina åsikter , men hur mycket ska man egentligen lyssna på andras åsikter? Om dom tycker att du ska göra ditt eller datt ? Det kan vara svårt tycker jag personligen. Så klart att jag står på mig om mina egna uppfattningar men om jag frågar mina vänner om en sak för att jag kanske inte är så säker på just den saken jag frågar om, hur mycket ska man lyssna då?
För jag kan inte räkna på mina två händer hur många gånger det faktiskt har hänt att mina vänner sagt något som jag inte har lyssnat på utan gjort som jag velat och trott istället. Och det var dom som hade rätt... Men det är ju svårt att veta när man ska lyssna på sig själv eller lyssna på vännerna? Det var mycket svårt dagens ämne detta..!

Men nu ska jag tydligen iväg och handla så säker nu fick ni något att tänka på!

Puss hej!

Ovido - Quiz & Flashcards