rico

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Fredrika - 15 januari 2013 00:40

Då ligger man i sängen och har sett klart en till säsong med sex and the city. 

Skriver lite i chatten. Funderar på att man borde sova. Fast kan inte.

Lyssnar på mumford & sons - Broken Crown för 11 gången ikväll.


Lillasyster blev 16 idag, stora flickan! Kan inte beskriva med ord hur stolt jag är över den tjejen. Det är så många delar av henne som jag önskar att jag hade. Hon är en mycket stark tjej och jag vet att hon aldrig kommer göra mig besviken. Jag älskar henne även när döden skiljer oss åt. Och jag hoppas hon vet att det finns INGENTING jag inte skulle göra för henne. Vill bara att hon ska ha det bästa livet hon kan få. 


Tiden går verkligen alldeles för fort känns det som just nu. Jag blir 20 i juni. 20 år. 20 år. 20 år. 

Det är inte det att jag känner mig gammal på något sätt. Men det är som att jag tror att allt kommer bli annorlunda då. Att man måste bete sig så vuxet, man ska ha alla bra svaren, man ska fixa en karriär, typ som vissa kallar det göbbe, hus, volvo och vovve.... Men alla vill ju inte ha det så. Alla måste få växa upp i egen takt. 

Emma skrev i en bok jag fick av henne, Miriam och Marica när jag fyllde 18 att vi ska ha flera omogna år tillsammans. Och det ser jag framemot, jag älskar min barnsliga och omogna sida! Jag tror att man alltid ska ha kvar barna sinnet för annars kommer man bli en av de där jätte seriösa tråkiga människorna som ska iväg på vin provning ist för att ha övernattningar, man ska helt plötsligt joina någon bok klubb ist för att slänga en kudde i ansiktet på Emma! Hahahahaha nej då men ni fattar kanske vad jag menar?


Ju äldre du blir desto mer krav får du på dig. Skit i alla jävla krav! Gör vad DU vill!

Ställ inga krav på hur människor ska bete sig, slappna av lite! (borde lyssna på den meningen lite bättre känner jag)

Vrf har man så stora krav på sig själv. Om det så är att du har stora krav på dig själv inom din karriär, hur ditt liv "måste" se ut om 5 år, hur du ska vara som partner, hur du ska ta dig igenom nästa dag. SLUTA!

Folk älskar dig utan alla krav! Och dom som inte gör det... Well.. FUCK THEM!!

Måste lära sig att älska sig själv innan  du kan älska någon annan.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards