rico

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Fix it or End it!

Av Fredrika - 21 november 2012 17:22

Är nu hemma i mitt andra hem i Graf med Ävve och Berry kommer hit snart så blir det final på Bonde söker fru sen!


Just nu kollar vi lite på Dr.Phil där det heta ämnet otrohet diskuteras... Egentligen är det inte så svår fråga. Om du tycker att din partner har svikit dig på det viset att du ser det som otrohet så varför ska du stanna med den personen? Som rubriken säger, Fixa det.. Eller avsluta det! Så klart det är olika för alla människor vad som anses vara otrohet. För vissa räcker det med en kyss, för vissa är det inte otrohet förän ens partner är i säng med en annan person. Så.. Det är ju väldigt indeviduellt. Och man får samtidigt inte glömma att ingen människa är perfekt. Men har du problem med det som har hänt, så får man ju helt enkelt prata om det. Och känner du att detta är något du aldrig kommer släppa så är det lika bra att gå skilda vägar. Annars kommer denna händelse aldrig försvinna. Och har man sagt att man förlåter sin partner så tycker jag inte att man har rätt att slänga den saken i sin partners ansikte varje gång man bråkar sen. För då har du ju tydligen inte alls förlåtit det. 


Personligen så tänker väl jag att om jag har en partner som är otrogen mot mig så går jag. För för mig är det nästan det värsta sättet man kan såra den andre. Just för den sakens skull att då känner jag att den människan kan inte älska mig på riktigt. För om man gör en sådan sak så kan det ju inte stämma att den personen älskar bara mig? eller? 

Att älska någon i mina ögon är att man vill bara göra den personen lycklig och vara den där bättre hälften som gör dig så glad så att det känns som att du kan hoppa över berg och springa över haven!

Men som sagt. Alla är vi olika och så länge det funkar för oss själva så är alla lösningar bra lösningar! 

Jag vill också understryka STARKT att jag inte dömmer NÅGON som varit otrogen!

 

bara egna tankar som svämmar över! Men nu tycker tydligen Stefan att jag skriver en hel bok så jag får väl avsluta det här då så att han slutar klaga!


Var snälla mot varandra nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrika - 26 december 2013 22:51

Nu ligger man hemma i Emmas säng efter några dagars julfirande. Mätt och go är man efter dessa dagar och fått mycket fint i julklapp! Julen är en väldigt fin högtid tycker jag! Man spenderar den med människor man älskar och äter god mat och delar m...

Av Fredrika - 8 december 2013 21:02

Nu behöver jag lufta mig innan jag exploderar och slänger en stol på någon. (skämt åsido)   Hatar är ett väldigt starkt ord du inte ska använda om du verkligen inte kan stå för det... Men jag kan med handen på hjärtat säga att jag HATAR dubbelm...

Av Fredrika - 10 oktober 2013 18:30

Det bästa med att bo med två vänner är att man alltid har någon att prata med! Dom är också bra på att montera! ;) *host* Om vi ska vara brutalt ärliga någon sekund nu så kommer vi till veckans sanning! Jag förstår mig inte på folk som uppför si...

Av Fredrika - 16 september 2013 16:38


Ja nu har man ju kommit igång med universitetet och studierna! Jag tänker inte säga att jag tycker det är lätt.. Det är mycket att läsa och jag får lite smått panik när jag missar en dag! Det gjorde det ju inte bättre att datorn ville krångla med ...

Av Fredrika - 29 juli 2013 22:59

Emma sa till mig att släppa lite ilska på bloggen så jag får nog ta och göra det.   Har precis sett filmen Agora (vilket jag tycker varenda kotte ska se) Den handlar om kvinnan Hypatia som ca 370-415 e.kr och som anses vara en av historiens för...

Ovido - Quiz & Flashcards